Power smoothie

Ben jij net als ik een (duur)sporter? En ben jij op zoek naar de juiste voeding voor je gaat trainen? Dan moet je het volgende eens proberen!

Ingrediënten:

  • 2 bananen
  • 1/2 citroen
  • Kaneel
  • 2 eetlepels notenpasta
  • 2 flinke handen bladspinazie
  • Eetlepel kokosolie
  • Water

Optioneel:

  • chiazaadjes
  • hennepzaadjes.

Bereidingswijze: 

Doe eerst een klein laagje water in de blender. Vervolgens blend je de notenpasta, banaan en kokosolie door elkaar. Wanneer je dit hebt gedaan doe je de rest van de ingrediënten erbij en blend je het nog een keer.

Wat doet dit voor je?

Je hebt met deze shake alle fundamentele voedingsstoffen binnen om goed te kunnen trainen voor een langere duur. Wat zit er allemaal in?

  • ijzer voor betere zuurstofverbinding in het bloed (spinazie)
  • magnesium tegen spiervermoeidheid en kramp ( bananen)
  • vitamine C voor het goed functioneren van je zenuwstelsel en tegen vrije radicalen (anti-oxidant) (citroen)
  • onverzadigde vetten voor een langdurige energiebron en activatie van je vetverbranding (notenpasta, kokosolie)
  • Anti-oxidanten helpt het lichaam om infecties te bestrijden en weefselschade te herstellen (kaneel, blauwe bessen, citroen)